می 3, 2024
دررفتگی شانه و کتف

دررفتگی شانه و کتف چیست و نحوه درمان آن چگونه است ؟

دررفتگی شانه و کتف درواقع به آسیبی گفته می شود که در آن استخوان بازوی بالایی از جای خود در می رود که بخشی از تیغه شانه است. شانه متحرک‌ترین مفصل بدن است که آن را مستعد در رفتگی می‌کند. در این مطلب میتوانید با نحوه درمان دررفتگی شانه و کتف بیشتر آشنا شوید…

دررفتگی شانه و کتف چیست ؟

استخوان کتف دارای سه کنار، سه زاویه، سه زائده و دو سطح است. هریک از آنها بسیار حساس و شکننده هستند و باید مراقب باشید تا دچار دررفتگـی نشوبد. اگر دچار دررفتگی شانه و کتف هستید باید هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

علائم دررفتگی شانه چیست ؟

هر بیماری یا عارضه ای علائم منحصر به فردی دارد که با توجه کردن به آنها می توان این عارضه را تشخیص داد. علائم این بیماری شامل :

• تغییر شکل یا در رفتگی واضح شانه
  • تورم یا کبودی
  • درد شدید
  • عدم توانایی در حرکت مفصل

عوارض دررفتگی شانه

این موارد را میتوان به عنوان عوارض این دررفتگی در نظر گرفت. اگر به درمان دررفتگی شانه ها نپردازید عوارض زیر را خواهید داشت.

• استئونکروز سر استخوان بازو
  • دررفتگی مجدد حاد
  • عود بی‌ثباتی شانه خلفی
  • خشکی مفاصل و ناتوانی عملکردی
  • آرتروز شانه

علت دررفتگی شانه و کتف

از عمده ترین و شایع ترین علت هایی که باعث در رفتگی کتف می گردد زمین خوردن با دست یا بر روی شانه می باشد. زمانیکه زمین می خورید کف دست زمانی که اهرم می شود تا سر شما با زمین برخوردی نداشته باشد به خارج چرخیده می شود و موجب دررفتـگی می شود.

راه ها و روش های درمان

برای درمان دررفتگی شانه و کتف باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. روش های درمان این عارضه شامل موارد زیر است :

• جااندازی بسته
  • عمل جراحی
  • ثابت نگه‌داشتن
  • دارو
  • فیزیوتراپی

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از همراهیتان