جولای 27, 2024
درمان دیسک کمر بدون جراحی

بهترین روش درمان دیسک کمر بدون جراحی چیست؟

اندام های بدن بسیار مهم هستند و هر گونه آسیب در آنها می تواند باعث کم شدن فعالیت های روزانه شما شود. دیسک کمر یکی از عارضه هایی است که می تواند بسیار دردناک و خطرناک باشد. برای درمان دیسک کمر بدون جراح این مقاله را تا انتها دنبال کنید…

دیسک کمر چیست؟

در کمر هر فرد مهره‌ها به وسیله دیسک‌های بین مهره‌ای از هم جدا گردیده اند. دیسک بین مهره‌ای مانند بالشت که ضربه را میگیرد عمل می کند و باعث افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات خواهد شد.

این دیسک‌ها از ژل‌های نرم (نوکلئوس پولپوزوس) که با حلقه سخت‌تری از غصروف فیبروزی (آنولوس فیبروز) در برگرفته شده اند تشکیل شده است.

با گذر زمان و افزایش سن، همچنین با انجام فعالیت های سنگین این دیسک ها دچار آسیب خواهند شد.

علل بروز دیسک کمر

این عارضه دردناک مانند بقیه مبیماری های علل منحصر به فردی دارد که با توجه کردن به آنها میتواند از بروز این عارضه جلوگیری کرد. البته روش های جدیدی برای درمان دیسک کمر نیز با توجه به پیشرفت علم پزشکی به وجود آمده است. از شایع علل بروز دیسک کمر :

• آسیب دیدگی کمر یا گردن
  • کشیدگی
  • بلند کردن اشیا به طرز غلط
  • چاقی و اضافه وزن
  • استعمال دخانیات

بهترین روش های تشخیص دیسک کمر

با مراجعه به پزشک و انجام موارد زیر میتوان این عارضه را به راحتی تشخیص داد و در پی آن در ابتدا به درمان دیسک کمر بدون جراحی با مصرف دارو و استراحت پرداخت. این روش های تشخیص شامل :

• اشعه ایکس
  • ام آر آی
  • سی تی اسکن
  • دیسکوگرام

درمان‌های فیزیکی برای فتق دیسک کمری

همانطور که قبلا هم گفته شد روش های مختلفی برای درمان دیسک کمر بدون جراحی وجود دارد. با مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه می توانید به درمان این عارضه بپردازید.

در نظر به طور کلی بیماری درد در 90 درصد از بیماران با روش‌های درمان دیسک کمر بدون جراحی دردشان از بین رفته و درمان خواهند شد. درمان‌های اولیه که پزشک به کار می برد شامل :

1. دارو درمانی
  2. انجام حرکات اصلاحی صحیح زیر نظر پزشک
  3. استراحت مطلق

اگر به دنبال یک متخصص ارتوپدی خوب در شیراز برای درمان بیماری های زانو، لگن، شانه و … هستید به لینک درج شده سر بزنید.

هرگونه کپی برداری از مطلب فوق بدون درج منبع پیگرد قانونی دارد. سپاس از توجه شما