آوریل 28, 2024
عمل دیسک کمر با لیزر امکانپذیر است؟

عمل دیسک کمر با لیزر امکانپذیر است؟

عمل دیسک کمر با لیزر یک نوع عمل جراحی است که در آن دسته لیرز به فضای بین دیسک وارد شده و از طریق آن پرتو لیزر برای باز کردن فضا و رفع مشکلات ایجاد شده برای عصب مورد استفاده قرار می گیرد.

عمل دیسک کمر با لیزر چیست؟

جراحی کمر با لیزر یک روش درمانی با سطح تهاجم حداقل است که مانند یک جراحی زیر پوستی با هدف کاهش چشمگیر درد بیمار و بازیابی مشکلات عصبی انجام می شود.

روش لیزر تراپی با استفاده از بی حسی موضعی بر روی بیمار انجام می شود. در این حالت با استفاده از یک سطح مشخص انرژی لیزر قابل جذب، می توان مقداری بافت نرم دیسک را اصلاح کرد و به همراه آن با گرما دهی به محل، بخشی از مایع دیسک را بدون وارد کردن آسیب تبخیر نمود. به این ترتیب بخشی از فشردگی ایجاد شده بر طرف می شود و شرایط با ثبات در داخل دیسک کمر ایجاد می شود که می تواند از عود مجدد مشکل پیش گیری نماید.

انجام عمل دیسک در چه مواردی بکار می‌رود؟

انجام این عمل در فتق یا بیرون زدگی دیسک به‌کار میرود. دیسک‌هایی به این روش پاسخ می‌دهند که کم آب نشده باشند و هنوز دچار پارگی نشده باشند. اساس درمان دیسک با لیزر، تبخیر آب داخل دیسک است.

انجام عمل دیسک در چه مواردی بکار می‌رود؟

آیا عمل دیسک با لیزر عوارضی را به‌همراه دارد؟

این عمل در صورتی که در اتاق عمل استریل و تحت فلورسکوپی و توسط فلوشیپ درد انجام شود آسیبی را برای دیسک با بافت‌های بدن ایجاد نمی‌کند. عدم رضایت این شرایط شانس عفونت داخل دیسک یا آسیب به عصب های کمری را زیاد می‌کند.

آیا احتمال عود این روش وجود دارد؟

احتمال عود در انجام عمل با لیزر، اوزون، درمان جراحی وجود دارد و با هم برابر است. رعایت ضرایط صحیح بهبودی تا چند ماه پس از بهبودی توسط بیمار در هر روش درمانی که اتخاذ شود قسمت بزرگی از درمان است.

آیا عمل جراحی بسته دیسک برای همه بیماران قابل انجام است؟

عمل دیسک بسته و یا روش جراحی بسته در دیسکهای خفیف تا متوسط قابل انجام است. در دیسکهای شدید استفاده از این روش توصیه نمی شود. معاینه دقیق و انتخاب صحیح بیمار در نتیجه گیری درمان موثر است.

هزینه انجام عمل دیسک با لیزر چقدر است؟

با توجه با آن‌که در عمل دیسک با لیزر از فیبر نوری یک‌بار مصرف استفاده می‌شود و کیت‌های مخصوصی حهت این عمل لازم است هزینه کلی که بیمار جهت بستری و انجام عمل پرداخت می‌نماید تقریبا دو برابر هزینه اوزون تراپی است.

روش های درمان دیسک کمر و علل ایجاد این عارضه را در لینک درج شده بخوانید.

اشتراک‌گذاری